søndag 4. april 2010

Vår..:)

Etti påske kjæm der vår. Det æ ein følelese eg alltid he når eg reiser ned att frå hytta etti å tilbrakt store delar av påska i primitive tider...:)Gøtt mæ alle års tider, å i hvertfall vår, når allt bli nytt. I år bli t.o.m Køsa ny, hehe...ikkji akkurat bare nå når det æ vår, mæn at det ska stå ferdigt i løpi av detti åri.

Va au rart å reise ti Køsa i dag å sjå att den goe kroken mæ husveggen he blitt bar, å att det stakk upp krokusar, påskeliljur, tulipanar å andre vårblomar. Der he mi bruka å kosa økken veldig, bli sø gøtt å varmt i den kroken. Mæn nå æ kroken bar både på veggen å førr sno, sø slettes ikkji koslegt i det heile tatt nå.

Eg he mange uppussingsprosjekt au søm eg kan tenke meg å bli ferdig mæ føri ein må ti mæ måling av hus å ana. He tenkt att eg ska bestille ting å tang eg treng ettikvart. Fann bildi av ting eg vi bestille, mn fær ikkji lakt det ut...hmmm...fleire søm he det som problem??
Nei fær ta det au ein ana dag då...hehe...bli mykji søm ska gjerast ein ana dag..:)

Høvdingen he feira påske på "balja" mellom sandefjord/strømstad, sø ser fram ti att han kjæm heim nå...I løpe av denna perioden han æ heimi ska mi brænne husi. Sø det æ gøtt å få nøken små mål å gå i mot. Førr nå he mi snart nådd eit viktigt mål. Førr då æ det bare å vente på sol å varme, slik att all denna drit massa søm mi eig ( i fyge Jørn Helge som ska grave førr økken), turkar upp slik att dei kan starte å grave. Ohh happy days..:)

Ha ein førtsatt fin kveld å påske (dæn varar endå ein dag ti..) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar